עושים כותרות

[עושים כותרות] שילוב החרדים תקוע. המדינה אשמה?

הורד את הקובץ (mp3)

שיעור הגברים החרדים שיוצאים לשוק העבודה מדשדש כבר כמה שנים. כיצד הכסף שמעבירה המדינה לאברכים מעודד את המשך האבטלה? איך זה משפיע על החברה שלנו, ומה יקרה כשאחוז החרדים בישראל יטפס עוד יותר? ד"ר גלעד מלאך מהמכון הישראלי לדמוקרטיה חושף את האמת העגומה שמסתתרת מאחורי הסיפורים על שילוב החרדים בכלכלה הישראלית.

דף הבית של הפודקאסט

הרשמה לפודקאסט:

דואר אלקטרוני |  אנדרואיד | אייפון – עושים כותרות | אייפון – כל תכני הרשת | RSS עושים כותרות | RSS כל תכני הרשת


 

מחשבה 1 על “[עושים כותרות] שילוב החרדים תקוע. המדינה אשמה?”

  1. המהפכה הפמיניסטית מיוחסת רבות לעובדה שנשים יצאו לעבוד בזמן מלחמות העולם.
    כרגע לא ממש רואים את זה בחברה החרדית, אבל אני מאמין שזה שם, נשים מחונכות שם להעריץ את הבעלים שלהם ולממש את עצמן דרך לימוד התורה של הבעלים שלהן, לימוד שהן עצמן מנועות מללמוד. לדעתי המצב הזה ייצור דיסוננס שלא יוכל להחזיק לעד,
    כאשר הנשים יהיו משכילות יותר, וירוויחו יותר, המעמד שלהן גם בתוך הבית יעלה. או לחילופין נראה פתאום זינוק בגירושין, בעיקר של זוגות צעירים יחסית, נשים שימאס להן. או אולי צניחה בילודה לרמה שפויה יותר של 3-4 ילדים במשפחה או זעזוע אחר.
    יכול להיות ש"מעז יצא מתוק"
    כרגע החברה החרדית מותחת את עצמה כמו גומיה.
    לגבי הגיוס, אני לא מסכים עם מה שנאמר בפרק. נכון שלא כל הבעיה נובעת מהגיוס, ונכון שגם פתור מלא מגיוס לא יוביל לשילוב מלא של החרדים בשוק העבודה. ועדיין יש לגיוס לצהל חלק גדול בסיפור, המדינה בעצם מכריחה צעיר חרדים להיות בישיבה עד גיל 24 או להתגייס ולספוג מחיר חברתי כבד (כבד הרבה יותר מיציאה לעבודה) גם אם רוב הבחורים כן היו הולכים לישיבה אחרי גיל 18 גם ללא חובה של הגיוס הרבה מהם היו מסתפקים בזמן קצר בהרבה. כל שנה נוספת בישיבה תקטין את הסיכוי להשתלבות בעבודה ותקשה על רכישת מקצוע בטח בעולם החרדי של הבאת ילדים בגיל צעיר. (בנוסף באופן כללי אני מאמין שמזמן היה צריך להתחיל תהליך הדרגתי של ביטול גיוס החובה לכל האוכלוסיה)
    בנוסף אגיד שאסור לשכוח שיש לישראל אוכלוסיה נוספת שמפגרת מאחור מבחינת השתתפות בעבודה, השכלה ושכר. וזה החברה הערבית (שם הבעיה הפוכה מבחינה מגדרית) אני חושב שמבחינת עלות תועלת היה צריך להשקיע יותר שם, כל שקל שם היה נותן תוצאה דרמטית יותר וחבל שמשקיעים שם הרבה פחות מאשר בשילוב חרדים למרות התוצאות הנמוכות של ההשקעה בשילוב החרדים. (רק לדוגמה, חרדי מקבל אוטומטי 30 אלף מלגה ללא כל תמורה, לחברה הערבית אומנם קיימות מלגות מטעם המדינה אך בסכומים נמוכים בהרבה ומחייבות התנדבות כך שרוב הנזקקים באמת מעדיפים לעבוד ולא לקחת אותם. או מכינות קדם אקדמיות שיש לחרדים ואין לערבים למרות שיש צורך גדול לכך )

    הגב

כתוב/כתבי תגובה