[התשובה] נאורו: …ונפילתו, חלק שני

החצי השני של סיפורו של נאורו: איך האי שהיה המדינה העשירה ביותר בעולם הפך למדינה שהיא בית כלא, שהולך ושוקע עמוק יותר ויותר, ולא רק מטאפורית.
 


16 מחשבות על “[התשובה] נאורו: …ונפילתו, חלק שני”

  1. היי דורון רציתי לשאול למה פתחו את זה מחדש (המחנה בנאורו) וחשבתי על רעיון אפשר לסגור את המחנה ולהביא את הפליטים לישראל כי זה רק כמה אלפים שזה כמעט כלום לישראל ניסיתי לשלוח מכתב לשר החוץ אבל לא הצלחתי לשלוח

    הגב
    • זה לא יעבוד: גם לאוסטרליה זה לא מזיז [זה פחות מזיז לאוסטרליה מלנו] הם פשוט לא אוהבים פליטים [שזה נכון גם לישראל]

      הגב
  2. בבקשהההההה שמישהו יגיד לי איך קוראים למוזיקה שברקע בדקה ה-16!! זה משגע אותי ואני לא מצליח להיזכר מאיפה אני מכיר אותה

    הגב
  3. אני תוהה – האם הכשלון של השלטונות (והיחידים) לחסוך ולהשקיע לטובת העתיד, היא תוצאה של טיפשות פשוטה של האנשים האלה? עפ"י האנלוגיה של דורון – הומלס שזכה בלוטו, ופשט את הרגל?

    בהמשך לאותה תהיה – אם אני, כאזרח *בתוך* מדינה, רוצה לחסוך לעתיד, אני יכול לפתוח תוכנית חיסכון בבנק, או לקנות אג"ח ממשלתי. אבל מה תעשה *מדינה* שרוצה השקעה יציבה לעתיד? ועוד בסכומים של מליארדים? האם בכלל יש לה אפשרויות בטוחות?

    הגב
  4. אני כנראה האדם היחיד בארץ שראה את הכותרת של החלק הקודם וקפץ "וו-הו! איזה כיף! פרק על נאורו!" (כן, גם אני מחובבי האיים הקטנטנים הנידחים וסיפוריהם, שמסוגלת לדבר שעה על ונואטו ושעתיים על ראפאנוי). אז מה אם אין שאלה, אני בעד עוד פרקים כאלו. מוכנה להמציא שאלות עבורם, אם צריך.

    הגב
  5. סיפור הכיסוי של דר נו, הרשע בסרט הראשון של ג'ימס בונד, הוא מכרה של גואנו – קקה של עטלפים (וציפורים) שנמכר כדשן מעולה
    הספר יצא ב-1958. הסרט ב-1963. נראה שזה הקדים את הסיפור של נאורו

    הגב

כתוב/כתבי תגובה