פודקאסט עושים תנ"ך

[עושים תנ"ך] "וַיִּלְכֹּד דָּוִד אֵת מְצֻדַת צִיּוֹן-הִיא עִיר דָּוִד"

 



הורדת הפרק (mp3)

ביום ו' ה-5.4.19 ייערך אירוע "עושים תנ"ך בשטח" יום סיור מיוחד בעיר דוד-ירושלים בשיתוף "תגליות", אשר מהווה גם מפגש מאזינים ראשון שלנו.
לקראת האירוע נעלה שני פרקי הקדמה בהם נעסוק בדוד ובירושלים עירו – דוד וירושלים, בחייהם ובמותם לא נפרדו. דוד אפילו נתן לעיר את שמו, 'עיר דוד'.
בפרק הקודם, הקשור אף הוא לסדרת הפרקים אודות דוד, הצגנו כמה סיפורים שעסקו בעליית דוד לגדולה. בפרק זה נעסוק בעליית ירושלים לגדולה.
כולם מכירים את הסיפורים על שלמה ובניית בית המקדש (אפילו הקדשנו למקדש שני פרקים בעבר) אבל מדוע וכיצד ירושלים עלתה לגדולה? מה גרם לדוד ספק לכבוש עיר נידחת, באמצע שום מקום, ולהפוך אותה לבירה? מדוע הפכה בהמשך מקום המקודש ביותר בממלכתו?
ד"ר בעז סתוי ממכללת אורנים ואנוכי נדבר על הגיאוגרפיה, הטופוגרפיה, ההיסטוריה, והארכאולוגיה של העיר, כשהחוט המקשר בין כולם הוא בחירת ירושלים להיות קרתא דשופרייא – "האחת המיוחדת". הפרק הנוסף, יעלה שלא כהרגלנו כבר בשבוע הבא- שבוע האירוע.

האזנה נעימה,
יותם.


דף הבית של התכנית
רשימת תפוצה בדואר האלקטרוניiTunes | האפליקצייה שלנו לאנדרואיד | RSS Link | פייסבוק | טוויטר




מחשבה 1 על “[עושים תנ"ך] "וַיִּלְכֹּד דָּוִד אֵת מְצֻדַת צִיּוֹן-הִיא עִיר דָּוִד"”

  1. לשאלתכם מדוע יש סתירה בין הפסוקים בשופטים א הייתי מציע לכם לא לשלול ישר פרשנויות של חז"ל, הפרשנים מביאים כמה פתרונות שאכן יכולתם לציין כמו שירושלים היא חלקה שנמצאת באמצע או שיהודה עזר לבינימין לכבוש אבל בנימין לא נכנס לרשת את ירושלים אחרי הכיבוש.

    הגב

כתוב/כתבי תגובה