פודקאסט עושים תנ"ך

[עושים תנ"ך] דוד המלך – סופרסטאר נולד

 



הורדת הפרק (mp3)

דוד. דוד המלך… דוד שם פרטי, שם משפחה: "המלך". בכל מובן המילה.
דוד הוא אחת הדמויות הפופולאריות ביותר בתנ"ך, אולי הכי פופולארית. אחרי הכול- דוד זוכה ללמעל מ- 1000 אזכורים בטקסט.סיפורו של המלך, כוכב העל, משתרע על פני שלושה ספרים – חצי משמואל א', כל שמואל ב', ושני פרקים במלכים א'.

לקראת מפגש המאזינים של "עושים תנ"ך" שייערך בתחילת אפריל בעיר דוד ירושלים, נקדיש את הפרקים הבאים לדוד ולעירו- ירושלים. היות וסיפורו של דוד נרחב ומפורט כאמור, נתמקד בהתחלות- של המלך ושל עירו ירושלים. נדון בטקסטים עצמם, בארכיאולוגיה, בטופוגרפיה, בגיאוגרפיה. ננסה לענות על השאלות שהתחילו את הכול- מדוע בכלל נבחר דוד להפוך למלך? מדוע לסיפור המפגש הראשוני של דוד ושאול יש מספר גרסאות בטקסט? מדוע ירושלים, שכמאמר כוורת נמצאת "בין רחוב מזא"ה לרחוב למה" הפכה מעיר נידחת בהרים, לבירה הבלתי מעורערת של ממלכת דוד, לעיר הנצח של העם היהודי לאורך הדורות?

בפרק זה ד"ר בעז סתוי ממכללת אורנים ואנוכי מתמקדים בקריאת הסיפורים הראשונים אודות דוד. בניגוד למנהגנו, השאלות 'היה או לא היה' ו'מהן מטרות הכותבים' פחות יעסיקו אותנו. פשוט ננסה להבין את ההיגיון של הסיפורים כפי שהם מופיעים כיום, בתנ"ך שלפנינו -בגרסת המסורה.

האזנה נעימה
יותם


דף הבית של התכנית
רשימת תפוצה בדואר האלקטרוניiTunes | האפליקצייה שלנו לאנדרואיד | RSS Link | פייסבוק | טוויטר




3 מחשבות על “[עושים תנ"ך] דוד המלך – סופרסטאר נולד”

  1. שלום ליותם ובועז!

    אני מאזין מושבע של הפוקדאסט, ובדרך כלל נהנה ממנו – גם הפעם [אני מסתייג רק מחרדת הקודש המוגזמת שישנה לישראל פינקלשטיין, עם כל הכבוד לרזומה שלו, הוא לא אלוהים ואפשר להביא גם את דעות ברי הפלוגתא שלו מן האקדמיה!].
    אני ממליץ לכם ולכל הצופים להיכנס לקישור לבלוג המצויין "מקרא וביקורת" של אלי אליאך – העוסק בבעית המסורות של ספר שמואל, הוא שואל בטוב טעם את השאלות שבועז העלה בפרק ואף מוסיף עליהם כהנה וכהנה, ודוקא הוא לא משאיר אותנו במתח אלא משער שהייתה יותר מתעודה אחת לפני עורכ/י ספר שמואל..

    https://elieliach.com/2019/01/09/%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C/?fbclid=IwAR1tlAKtFSt7L9ADq3IBSl_sTXOLAdqqi7ll4RaVZkHommg1iATvQIWgS-w

    הגב

כתוב/כתבי תגובה