[עושים טכנולוגיה] המטבעות שמשנים את העולם – הביטקוין

הורדת הפרק (mp3)

לכל אחד מאיתנו יש אח של חבר של אשתו שקנה ביטקוין ב-2009 והיום הוא וילדיו מסודרים, עם דירות במודיעין ותריסים חשמליים. רוצים לדעת מה בעצם הוא עשה שם? בפרק נדבר על איך כורים קריפטו? מי מחשל שרשראות בלוקצ'יין ואיך כל זה קשור ליפנים מסתוריים? כל מה שרציתם לדעת על המטבעות שמשנים את העולם, הטכנולוגיה שמאפשרת אותם והתעשיה שצומחת מסביב. לפרק הזה מצטרפים אלי מני רוזנפלד, יושב ראש איגוד הביטקוין הישראלי, ויונתן רואש, מנכ"ל חברת QED-it.

האזנה נעימה,

ארנון.

פססט…מפתחים? מתכנתים? יש לנו גם פודקאסט קצת יותר הארד קור בשבילכם – האזינו ל"עושים תוכנה" 🙂

 

 

הרשמה לפודקאסט:
רשימת התפוצה בדוא"לiTunes | אפליקציית אנדרואיד | RSS Link | פייסבוק | טוויטר | לינקדין

נותני החסות לפרק:

 

5 מחשבות על “[עושים טכנולוגיה] המטבעות שמשנים את העולם – הביטקוין”

  1. מסכים עם קודמי לגבי הסיקור הלא מאוזן (לצערי זה אכן מוטיב חוזר גם לגבי הסלולרים של אפל שנחותים מחלק ממתחריהם לפי כמעט כל קריטריון מדיד). היה מתאים לתת גם את הצד השני של המטבע (דו משמעות מכוונת) ולא לתת לבעלי אינטרסים להציג עמדה חד צדדית מפוקפקת. לא קשה למצוא כאלו שמאמינים שזו הונאת פירמידה (אפילו היום הופיעה הכתבה הבאה https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3728835,00.html?ref=ynet) ולא מובן איך בתוכנית כזו לא הוצגה דעה מאזנת.
    אלא אם זו תכנית "בחסות" ואז ראוי להציג זאת ככזה.
    בתקווה שתקחו לתשומת לבכם. הנושאים אותם אתם בוחרים אכן מעניינים אבל אל תתנו למציגים לעשות מסע פרסומי בלי שישלמו על כך בהתאם.

    הגב
  2. הפעם באמת העליתם תשדיר פרסום מצויין ומושקע לביטקויין – בדיוק כמו תשדיר הפרסומת המושקע שעשיתם למוצרי אפל בפרק השני. הפעם מדובר בנושא כספי חשוב שכלכלנים רבים ומאוד חשובים בעולם מתנגדים לביטקויין ורואים בו "בועה" משחק פירמידה.
    למיטב הבנתי מדובר בבועה – משחק פירמידה. כבר עכשיו הבנקים מגבילים העברת כספים לטובת מסחר בביטקויין. המחוקק מתעורר וככל הנראה גם הביטקויין ילח בדרכן של האופציות הבינאריות ושאר הימורים.
    לשני המומחים יש אינטרס ברור שאנשים יקנו ביטקויין ולכן אין להם אינטרס לספר שישנם עוד מטבעות קריפטגרפים כמו ביטקויין קאש וביטקויין לייט, אין להם גם אינטרס לספר שלא ניתן לקנות שום מוצר או שרות בביטקויין כי אפילו פרק הזמן של 10 דקות שנחוץ לאישור העסקה במטבע בפועל הוא גדול בהרבה יותר. הם גם לא דייקו בכל נושא העברת הכספים בין מדינות ובנקים שנעשה באמצעות מסלקת כספים בין לאומית שנקראת סוויפט שמאפשרת להעביר כספים ממקום למקום מיידית. לכן הביטקויין אינו מטבע והוא גם לעולם לא יוכל להחליף מטבע קיים. מכיוון שיש הרבה מטבעות וירטואלים שכולם עובדים על אותו עקרון אין שום סיבה והגיון למחיר המטבע.

    הגב
  3. עושים טכנולוגיה עלתה על הגל ללא ספק.
    אחרי התחלה קצת צולעת הפרקים החדשים ממש טובים.
    ובכל זאת היה חסר לי מאוד צד של אש כלכלה בפנל.
    בכל זאת מדובר על מטבע. הדיון יצא קצת חד צדדי וזה טבעי כי כולם סביב השולחן היו אנשי טכנולוגיה והיה גם חוסר דיוק גדול בכמה מושגים כלכליים בקשר למטבעות. היה לדעתי מעשיר את הדיון להוסיף איש כלכלה שאפילו אם לא היה מתנגד לביטקון בטח היה מציג אתנה המורכבות והסיכונים.

    הגב

כתוב/כתבי תגובה