[עושים היסטוריה] 221: גן הבוגדנות וזיהוי גופות אלמונים באמצעות דנ"א – מפגש מאזינים 2017, חלק 2

הנה חלקו השני של ההקלטה במפגש המאזינים שערכנו בצוותא תל אביב, לפני כשלושה שבועות. בחלק זה, אנחנו ממשיכים לחפור בגנום שלנו עם שלושה אורחים מרתקים. הראשון הוא פרופ' דורון לנצט, חבר בפרוייקט הגנום שיספר על המתרחש בעולם הזה כיום, השניה היא ד"ר ליאת יקיר שעימה שוחחתי על הקשר בין אהבה, זוגיות ונאמנות -לגנטיקה שלנו, שיחה מדהימה, והשלישית – ד"ר נורית בובליל מהמכון המשפטי באבו כביר, על דנ"א בשירות הפורנזיקה – וספציפית, זיהוי גופות אלמונים. אני יכול להבטיח לכם שכל אחת מהשיחות תשאיר אתכם עם פה פעור.תודה רבה לפרופ' דורון לנצט ממכון וייצמן, לד"ר ליאת יקיר ולד"ר נורית בובליל – שאותן אתם יכולים להזמין להרצאה גם אצלכם, ונראה לי שזה יהיה הימור בטוח.

האזנה נעימה!

רן.

[ratemypost]


הורד את הקובץ (mp3)
הרשמה לפודקאסט:
רשימת תפוצה במיילiTunes | אפליקציית 'עושים היסטוריה' לאנדרואיד | RSS Link | פייסבוק | טוויטר

4 מחשבות על “[עושים היסטוריה] 221: גן הבוגדנות וזיהוי גופות אלמונים באמצעות דנ"א – מפגש מאזינים 2017, חלק 2”

  1. הקטעים עם וניליה מעניינם בפני עצמם! כאוהב גלידה ויצרן ביתי חובב, היה מעניין אותי לשמוע תכנית שלמה על הנושא, ולתת לו לדבר על הפיזיקה והכימיה שמתרחשים בתהליך הכנת הגלידה.

    הגב
  2. לא התכוונתי חלילה לפקפק בתרומתך, וכנראה שאכן פיספסתי את המאמר הנ"ל, ולא הבנתי כי אליו אתה מכוון. חלק מהסיבה שבחרתי בניסוח "ייתכן…" היא מכיוון שבאמת לא הייתי בטוח לאיזה מאמר כיוונת…

    עם זאת, כראוי לבעלים של רזומה כל כך מכובד- הייתי יכול להתחיל ולסיים בתיקון ה"עובדות האלטרנטיביות" שהבאתי ולשלוח אותי אל המאמר הרלוונטי- אך משום מה בחרת להתחיל "לרדת" על שכמותי.
    שגיאה איננה "עובדה אלטרנטיבית".
    האם כשסטודנט שלך שוגה, אתה קורא לו שקרן?

    ואגב, נראה שגם אתה נפלת בדיוק במקום בו אני נפלתי:
    לא רק אותה כותרת (בהרצאה שהייתה מיועדת לתלמידי תיכון) על שמי- אלא גם שני מאמרים שפרסמתי.
    אז האם גם אתה מלקט עובדות אלטרנטיביות? האם בכוונה השמטת אותם?
    או שמא טעות סופר בתום לב? אולי פיספסת בגוגל?
    אני מניח שזה היה בתום לב.
    ככה זה, אף אחד לא מושלם.

    הגב
  3. צח אומן, אשר מופע גוגל היחידי שלו הוא "האם יכול לבקוע זבוב מביצה של פשפש?", טרח להכריז קבל עם ועדה על עובדות אלטרנטיביות ביחס לרשימת הפרסומים שלי. חבל. אם במקום זאת היה מעלה את המאמר בו מדובר על ידי חיפוש גוגל של "Initial sequencing and analysis of the human genome", היה מקבל אותו על מסך המחשב שלו, ואז, בחיפוש מסך פשוט (יש מאות מחברים…), מגלה ששמי Doron Lancet מופיע ברשימת המשתתפים במחקר. לחיזוק עובדותיו האלטנטיביות, משתמש צח אומן בעובדות נכונות אך בלתי רלוונטיות. האחת היא קיומו של מאמר אחר בחתימתי על גנום חוש הריח ("ייתכן ומדובר…") , והשניה – היות ישראלי אחר (עמיתי רון וידס) שותף למאמר המקביל מטעם חברת סלרה (זהו המאמר "הלא ציבורי"). בכך יוצר צח אומן ספק לא רק ביכולת חיפש הגוגל שלו, אלא גם ביכולתו לשלוט בהקשים לוגיים בסיסיים.

    הגב
  4. ענייני זוטות של קרדיט:
    ישנה הערה של פרופ׳ לנצט אשר מצריכה הבהרה. לנצט מציין כי הוא הישראלי היחידי אשר שמו מופיע על המאמר הציבורי של הגנום האנושי, וזאת בשל תרומתו לגנטיקה של חוש הריח.
    הכוונה כנראה איננה למאמר הראשי (אשר שמו איננו מופיע בו). ייתכן ומדובר במאמר אשר יוחד לגנום של חוש הריח ואשר פורסם בעיתון Genome Research בשנת 2001.

    ואם כבר בזאת עסקינן- ישנו לפחות ישראלי אחד אחר אשר שמו מופיע במאמר הראשי של הגנום האנושי (זה של קרייג וינטר):
    פרופ׳ רון וידס מאוניברסיטת בר אילן.

    הגב

כתוב/כתבי תגובה